Aspuddens badhus finns inte mer.

december 15, 2009

Aspuddens badhus är jämnat med marken, igår slogs de sista väggarna ner av Destroys grävmaskiner.

Det tunga snöfallet har förvandlat platsen till en gigantisk liksvepning, på torsdagen sker ett begravningståg  från Aspuddens centrum upp till stadsdelsnämndens möte vid telefonplan med start kl 17.00. Faklorna kostar 20:- stryck, medtag gärna jämna pengar.

I och med detta tar vi helg. Vi återkommer med nya krafter nästa år! Tack för allt ert stöd! God Helg!

/Badvakterna

Vi avslutar med denna värmande bild från nästan exakt ett år sedan.

5 svar to “Aspuddens badhus finns inte mer.”

  1. Monika Hjelm said

    jättefin bild!!!! jag sörjer och minns alla angenäma stunder jag, jag och min dotter etc har haft där… igår var en mycket dyster dag, när vi satt på åhörarläktaren i stadshuset med våra badmössor… jag kände mig mycket tagen av hur våra politiker debatterar… går väl inte att säga att de debatterar, vad gör de? jo ägnar sig åt personangrepp,förminskning/neutralisering av politiker i opposition/ folk som tycker annorlunda…kände mig nästan gråtfärdig… är det såhär våra folkvalda politiker beter sig?? M.Sjöstedt, Kristina Alvendal och ngn moderat herre kringgick hela tiden sakfrågan/sakfrågorna…jag kände mig så generad å deras vägnar. har denna M.S. överhuvudtaget hört vad folk i Aspudden har sagt?? vad har hon ägnat sig åt? förminsking/neutralisering av människor som tycker annorlunda än hon. varför? hon kan inte må bra…

  2. Camilla said

    Fantastiskt fin bild att ha kvar i hjärtat. Jag vill inte gå förbi och se ett hål där det tidigare var en varm, hjärtlig plats.

    Tack alla fantastiska människor jag har mött under denna kamp. Vi ses nästa år.

  3. Tyvärr tog vi oss vatten över huvudet.

  4. Ursäkta, det var jag som tittade för djupt i glaset.

Lämna en kommentar